piątek, 7 czerwca 2013

Małe łyski w Parku Arkadia

Wpis bardziej przyrodniczy tym razem, ale należy im się. Toć to Warszawianki! Rodowite! Mieszkają sobie na Mokotowie w Parku Arkadia. Mowa o małych łyskach, które spotkałam na dzisiejszym spacerze. Były tak śliczne, słodkie i urocze, że nie obyło się bez sesji zdjęciowej.

Postanowiłam też nieco uzupełnić swoją wiedzę o łyskach. Dowiedziałam się, że samiec razem z samicą budują jedno gniazdko, a oprócz tego samiec buduje dwa dodatkowe w celu odpoczynku lub noclegu. Taki domek letniskowy :)

U łysek w ciągu roku odbywa się jeden lub dwa lęgi. Najpierw samica znosi jedno lub dwa jaja i wysiaduje je. W trakcie wysiadywania znosi kolejne. Co ciekawe jaja wysiadują zarówno samice, jak i samce. Trwa to 22-24 dni.

"Mamo, poczekaj na mnie!"

Jako że samica może założyć drugi lęg, u małych łysek może pojawić się młodsze rodzeństwo. Starsi bracia i siostry opiekują się maluchami, a nawet je karmią. Mi, oprócz zupełnie małych łysek, udało się spotkać również "starszaki" :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz